Αρχική Blog Σελίδα 5

STEAM, Ρομποτική και φαντασία στο Makerlab

0

Το καλοκαίρι του 2018 στο Makerlab είχαμε μια ιδέα: Να συνδυάσουμε την Επιστήμη, τη Μηχανική, την Τέχνη και τα Μαθηματικά (STEAM) με την Εκπαιδευτική Ρομποτική και.. το παιχνίδι.

Οι μαθητές μας, λοιπόν, συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω, δημιούργησαν ένα δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι. Στη διάθεσή τους είχαν κομμάτια από τα set παιχνιδιών της Dwarven Forge, 3D εκτυπωτές, την πλακέτα Dwenguino και, φυσικά, τη φαντασία τους.

Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό!

Καλώς ήρθατε στο Makerlab

0
Makerlab
Makerlab

Τι θα λέγατε για μία εντελώς διαφορετική εμπειρία μάθησης;

Ξεχάστε την αποστήθιση και την παπαγαλία.

Σε έναν κόσμο όπου ο καθένας μας κρατά όλη την ανθρώπινη γνώση στο χέρι του, ποιος ο λόγος;

Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα όταν συμμετέχουν ενεργά στην δημιουργία ενός πράγματος που έχει προσωπική σημασία σε αυτά, είτε αυτό είναι ρομπότ, είτε ζωγραφιά, είτε ένα κάστρο!

Το επιστημονικό υπόβαθρο αυτής της προσέγγισης έχει ιστορία πολλών δεκαετιών από πρωτοπόρους όπως ο Jean Piaget, ο Seymour Papert και ο Mitchel Resnick.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Πριν από 60 και πλέον χρόνια, ο Ελβετός ψυχολόγος Jean Piaget (1896-1980) αρνείται τις ως τότε καθιερωμένες απόψεις περί μη σημασίας του παιχνιδιού στην γνωστική ανάπτυξη του παιδιού.

Αντίθετα επισημαίνει το ρόλο του στην εμπειριστική πρόσκτηση γνώσης, μέσω της εμπειρίας, της παρατήρησης και της αφαίρεσης.

Εντωμεταξύ, ο Νοτιοαφρικανός μαθηματικός Seymour Papert (1928-2016), έχοντας μαθητεύσει δίπλα στον Piaget, ξεκινά την ερευνητική του ομάδα στο MIT για να επινοήσουν και να μελετήσουν την εκπαιδευτική θεωρία του δομιτισμού (constructionism).

Σε αυτά τα πλαίσια, εφευρίσκουν το 1967 την εκπαιδευτική γλώσσα προγραμματισμού LOGO και το αντίστοιχο προγραμματιζόμενο ρομπότ, με μασκότ τη χαρακτηριστική χελωνίτσα!

Τα συμπεράσματα της έρευνας αυτής παρουσιάζονται στο μνημειώδες βιβλίο του Papert, <<Mindstorms>> το 1980 και την ελληνική μετάφρασή του <<Νοητικές Θύελλες>> το 1991.

Ο ρόλος του δασκάλου είναι να δημιουργήσει τις συνθήκες για ανακάλυψη και όχι να προσφέρει έτοιμη γνώση.

Σέυμουρ Παπέρτ

Δύο δεκαετίες σχεδόν αργότερα, με τον τίτλο <<Mindstorms>> εμφανίζεται η γνωστή πια σειρά προϊόντων της Lego που αναπτύσσεται στα εργαστήρια του MIT Media Lab με επικεφαλείς ερευνητές τον Seymour Papert και του μαθητή του, Mitchel Resnick.

Ο Αμερικανός επιστήμων πληροφορικής Mitchel Resnick (1956- ) και η ομάδα του στο MIT Media Lab επινοούν τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch, της οποίας η ανοιχτότητα και εκπαιδευτική αξία τη φέρνουν στα σχολεία του κόσμου.

Πιστεύω ότι το υπόλοιπο σχολείο (αν όχι η υπόλοιπη ζωή) πρέπει να γίνει περισσότερο σαν το νηπιαγωγείο.

Μίτσελ Ρέσνικ

Στην εποχή της πληροφορίας που ζούμε, ο ρόλος του δασκάλου λοιπόν δεν είναι πια η μετάδοση πληροφοριών.

Είναι η δημιουργία των ιδανικότερων συνθηκών για τη διεξαγωγή πειραμάτων από τους μαθητές, που να τους προτρέπουν στην επινόηση πρωτότυπων συνθέσεων και εφευρέσεων.

Ελάτε κι εσείς λοιπόν στον κόσμο του Makerlab, του πρώτου Πρότυπου Κέντρου Ρομποτικής & Τεχνολογίας στην Ελλάδα!

Έναν πρωτοποριακό χώρο έμπνευσης και δημιουργίας όπου η μάθηση γίνεται ανακαλυπτικά χρήσει τεχνολογίας και μεθόδων αιχμής!

Από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας μας, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά!

Σας περιμένουμε!

Εγκαίνια του Πρότυπου Κέντρου Ρομποτικής και Τεχνολογίας Makerlab

0

Τα εγκαίνια του Προτύπου Κέντρου Ρομποτικής και Τεχνολογίας Makerlab πραγματοποιήθηκαν το πρωί της Κυριακής 15/10 στην οδό Π. Σούλου 16 στο Αγρίνιο. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα λειτουργεί ένα κέντρο εκπαιδευτικής ρομποτικής τόσο υψηλών προδιαγραφών.

Μέσα από πειράματα, κατασκευές και επίλυση ανοιχτών προβλημάτων όπως ορίζεται από τις πιο σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους, μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου εξοικειώνονται με την αιχμή της τεχνολογίας, ανακαλύπτουν τη γνώση και μαθαίνουν να αγαπούν την μάθηση.

Δείτε το ρεπορτάζ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τοπικού Δικτύου Αχελώος Τηλεόραση για τα εγκαίνια του Makerlab: